Μοιραζόμαστε την πληροφορία - Αποδυναμώνουμε τον Covid-19: Εξέλιξη χαρτογράφησης υπηρεσιών και πρωτοβουλιών στην Αθήνα


Η χαρτογράφηση υπηρεσιών και πρωτοβουλιών από το δίκτυο του Κέντρου Συντονισμού του δήμου Αθηναίων για θέματα Μεταναστών και Προσφύγων μπήκε στην 6η εβδομαδα!  Από την πρώτη στιγμή που ο Covid-19 άρχισε να διαταράσσει τους ρυθμούς της λειτουργίας της πόλης, το ACCMR σε συνεργασία με τα μέλη του και άλλες ομάδες, ξεκίνησε να χαρτογραφεί τις υπηρεσίες που παραμένουν ενεργές καθώς και νέες πρωτοβουλίες και καλές πρακτικές, με στόχο να παρέχει σωστή ενημέρωση σε όσους δουλεύουν μαζί με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, και σε ωφελούμενους που κατανοούν ελληνικά και αγγλικά (διαθέσιμες γλώσσες χαρτογράφησης). 

Χάρη στην ανταπόκριση μεγάλου αριθμού οργανώσεων και φορέων έχουμε καταφέρει να καταγράψουμε την κατάσταση 245 υπηρεσιών και πρωτοβουλιών που απευθύνονται σε ευάλωτο πληθυσμό, συμπεριλαμβανομένου του προσφυγικού και μεταναστευτικού, και συνεχίζουμε. Επίσης, στη χαρτογράφηση περιλαμβάνονται και όλες οι παρεμβάσεις και τα μέτρα που έχει λάβει ο Δήμος της Αθήνας για να μετριάσει τις πιθανές επιπτώσεις της πανδημίας για τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας. Αξιοσημείωτη είναι η ανταπόκριση και η προσαρμογή των φορέων στις νέες συνθήκες με την άμεση αξιοποίηση της τεχνολογίας αλλά και την ανάπτυξη πολλών νέων πρωτοβουλιών για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των ημερών.

Ας βοηθήσουμε η πολύτιμη αυτή πληροφορία να αξιοποιηθεί προς όφελος όσων το έχουν ανάγκη! 

Αν προσφέρετε υπηρεσίες/διοργανώνετε πρωτοβουλίες, θέλετε να μοιραστείτε χρήσιμο υλικό ή να αναζητήσετε υποστήριξη στο έργο σας μέσω ανοιχτής πρόσκλησης, επικοινωνήστε μαζί μας στα ακόλουθα στοιχεία: [email protected][email protected].

Στον παρακάτω σύνδεσμο  μπορείτε να βρείτε τη χαρτογράφηση, όπου έχετε τη δυνατότητα να αναζητήσετε πληροφορίες ανά κατηγορία υπηρεσίας (π.χ. Υγεία, Eκπαίδευση κλπ) και ανά φορέα. Η διαδικασία είναι δυναμική δηλαδή η λίστα ανανεώνεται διαρκώς. Η φόρμα περιέχει 4 φύλλα: 1. Οδηγίες/Πληροφορίες 2. Υπηρεσίες από Διάφορους Φορείς 3. Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων 4. Καλές Πρακτικές. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το ACCMR δεν είναι υπεύθυνο για την παροχή των καταγεγραμμένων υπηρεσιών και συνεπώς δεν είναι σε θέση ούτε έχει αρμοδιότητα να απαντά σε ερωτήματα ωφελουμένων σχετικά με την πρόσβασή τους στις υπηρεσίες ή σε άλλου είδους υποστήριξη.

Σύνδεσμοι:

Άλλοι χρήσιμοι σύνδεσμοι: 

  • Για πληροφορίες σχετικά με τις παρεμβάσεις του Δήμου Αθηναίων, ανατρέξτε εδώ.
  • Για χρήσιμο ενημερωτικό υλικό σε πολλές γλώσσες για επαγγελματίες και ωφελούμενους, εδώ.
  • Για κρατικές ανακοινώσεις, εδώ.

---

Ενημέρωση σχετικά με τις νέες υπηρεσίες στη χαρτογράφηση την εβδομάδα 21/4-27/4 εδώ

Eνημέρωση σχετικά με τις νέες υπηρεσίες στη χαρτογράφηση την εβδομάδα 13/4-20/4:  

new text overlay

Οι νέες υπηρεσίες/πρωτοβουλίες στη χαρτογράφηση την εβδομάδα που μας πέρασε είναι οι εξής:

1. Ομάδα εθελοντών του εκπαιδευτικού κέντρου ΑΝΚΑΑ οργάνωσε την παραγωγή μασκών, χρησιμοποιώντας τις μηχανές και τα υφασματα που είχαν από τα μαθήματα ραπτικής. Είναι υφασματινες πολλαπλών χρήσεων με θήκη για φίλτρο και δωρίζονται όπου υπάρχει περισσότερη ανάγκη. Εάν ενδιαφέρεστε ή γνωρίζετε κέντρα που χρειάζονται τις μάσκες, επικοινωνήστε με τη Μαριάντζελα Παναγιωτίδου
([email protected])/Τηλέφωνο: 6951192126.


2. Το Victoria Square Project ξεκινά μια νέα σειρά ηλεκτρονικών συναντήσεων με τίτλο Κύκλος γυναικών | Διαδικτυακά που θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη στις 7:00 μ.μ. Η σύνδεση γίνεται μέσω της εφαρμογής Zoom. Ο σύνδεσμος είναι διαθέσιμος εδώ.

3. Η ΜΕΤΑδραση ξεκίνησε τη λειτουργία τηλεφωνικής γραμμής διερμηνείας σε 43 γλώσσες και διαλέκτους, με 24ωρη λειτουργία. Απευθύνεται σε στελέχη δημόσιων φορέων που έχουν επιφορτιστεί με τον έλεγχο εξάπλωσης του Covid-19 ώστε να συνδέονται με διερμηνέα που θα συνδράμει στην επικοινωνία τους με πρόσφυγες και μετανάστες για να τους παρέχονται οι απαραίτητες υπηρεσίες σε πραγματικό χρόνο. Τηλέφωνο επικοινωνίας: (+30) 211 190 1135

4. Η ΜΕΤΑδραση δημιούργησε ειδικό email, το [email protected], για τη στήριξη και των ασυνόδευτων ανηλίκων. Τα παιδιά μπορούν να στείλουν στη γλώσσα τους μήνυμα ή να τηλεφωνήσουν στο 214 100 87 00 (εσωτερικό 282) όπου με τη συνδρομή διερμηνέα η ομάδα της ΜΕΤΑδρασης απαντά στα ερωτήματά τους, ενημερώνει και τους παρέχει συμβουλευτική. Επίσης, μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο/Viber/WhatsApp 6908091433. Σε όσα παιδιά δεν είναι δυνατό να δοθεί βοήθεια τηλεφωνικά, οργανώνεται συνάντηση στα γραφεία.

5. Η Εθνική γραμμή βοήθειας για παιδιά SOS 1056 που λειτουργεί το Χαμόγελο του Παιδιού - εγκρίθηκε ως επίσημη γραμμή έκτακτης ανάγκης και διασυνδέθηκε με τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112. Οι κλήσεις προς την Γραμμή 1056 είναι δωρεάν από σταθερό και κινητό τηλέφωνο, για κλήση από καρτοτηλέφωνο ΔΕΝ απαιτείται τηλεκάρτα, ενώ η κλήση από καρτοκινητά δεν απαιτεί διαθέσιμες μονάδες. Περισσότερα: www.hamogelo.gr/gr/el/paidia-thimata-vias:sos-1056/

6. Tα μαθήματα ελληνικών του Generation 2.0 ξεκινούν πάλι μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και το email επικοινωνίας για ενδιαφερόμενους είναι το [email protected]

7. Το Generation 2.0 ξεκινά επίσης τηλεσυμβουλευτική για άτομα που ενδιαφέρονται για εργασιακή συμβουλευτική και το email επικοινωνίας είναι το [email protected]

8. Η Amurtel θα παρέχει περιγεννητική και μεταγεννητική συμβουλευτική καθώς και συμβουλευτική μητρικού θηλασμού μέσω whatsapp από Δευτέρα έως Παρασκευή μετά από ραντεβού. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν γραπτό μήνυμα στα αραβικά, φαρσί, γαλλικά και αγγλικά. Υπάρχουν διαθέσιμες ομάδες υποστήριξης μητέρων μέσω whatsapp και viber σε τέσσερις γλώσσες. Τηλέφωνο επικοινωνίας 6909935228.

9. Νέα Γραμμή Ψυχοκοινωνικής στήριξης ξεκινά σε συνεργασία ActionAid, MDM και Ίασις. Η γλώσσα υποστήριξης είναι προς το παρόν ελληνικά. Μέσα από τη Γραμμή Βοήθειας προσφέρονται δύο τρόποι υποστήριξης. Ο πρώτος είναι η τηλεφωνική γραμμή 2120006400, την οποία μπορούν να καλούν όσοι παρουσιάζουν ήπια συμπτώματα του νέου κορωνοϊού ή όσοι χρειάζονται πληροφορίες κοινωνικού χαρακτήρα, όπως ενημέρωση αναφορικά με μέτρα πρόληψης και προστασίας κατά του ιού. Ο δεύτερος τρόπος υποστήριξης αφορά αιτήματα ιατρικού χαρακτήρα τα οποία μπορούν να κατατεθούν μέσα από τη συνεργαζόμενη με τους Γιατρούς του Κόσμου πλατφόρμα, booking clinic. Στη συνέχεια όπως και με τη Γραμμή Βοήθειας θα γίνεται σύνδεση με γιατρό. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στη χαρτογράφηση.

10. Η ηλεκτρονική υπηρεσία Εργασιακής Συμβουλευτικής των Κοινωνικών Κέντρων της Κάριτας Ελλάς μπορεί να βοηθήσει τον ενδιαφερόμενο πληθυσμό ως προς την ηλεκτρονική εγγραφή στο μητρώο του ΟΑΕΔ. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε απευθύνετε τα ερωτήματα σας στα Κοινωνικά Κέντρα της Κάριτας Ελλάς, από Δευτέρα έως Παρασκευή 9:00 -15:30 :
- Κοινωνικό Κέντρου Νέου Κόσμου:
Email: [email protected] ή στο (+30) 6996489144 (Viber & WhatsApp)
- Κοινωνικό Κέντρο Κυψέλης:
Email: [email protected] ή στο (+30) 6970419671 (Viber & WhatsApp)

11. Το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας Craft Your Business που υλοποιείται από την IRC σε συνεργασία με το Alba, συνεχίζει online μέσω zoom. Για πληροφορίες: [email protected] , +306947250695. Εγγραφές στον νέο κύκλο μέχρι 28/4/2020.

12. Η Odyssea AMKE προσφέρει τώρα ζωντανά διαδικτυακά σεμινάρια με τα ακόλουθα θέματα: - Εκπαίδευση υπαλλήλων ξενοδοχείων - Εκπαίδευση εφαρμογών υπολογιστών και MS Office - Προγραμματισμός - Τεχνικές πωλήσεων. Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση: http://www.odyssea.com/ ή μέσω email στη διεύθυνση: [email protected] ή τηλεφωνικά στο 210 88 39 877.

13. Η οργάνωση Amala (πρώην Sky School) ξεκινά στις 4 Μαΐου διαδικτυακό μάθημα «Ηθική ηγεσία» για εκτοπισμένους μαθητές που εδρεύουν στην Αθήνα και είναι μεταξύ 16 και 25 ετών. Περισσότερα εδώ.

Νέες υπηρεσίες για την προώθηση της ενημέρωσης & της ανταλλαγής πληροφορίας

download
14. Η ActionAid Hellas ξεκινάει μια νέα πλατφόρμα αλληλοενημέρωσης για την πανδημία Covid-19, την οποία δημιούργησε μαζί με εθελοντές της οργάνωσης και στοχεύει στην ανταλλαγή πληροφοριών σε πανελλήνιο επίπεδο. Δείτε εδώ

15. To Solidarity Now συνεχίζει τα podcasts "FAQs for Migrants - Spread the News, not the virus" σε 5 διαφορετικές γλώσσες (Αραβικά, Φαρσί, Αγγλικά, Γαλλικά, Ούρντου). Το 4ο επεισόδιο - Podcast, της σειράς έχει τίτλο "FAQs to Migrants - Spread the News, Not the Virus", entitled "Covid-19: Teens, we are here for you!", και απευθύνεται σε παιδιά. Μπορείτε να δείτε το νέο επεισόδιο:
Στο Κανάλι YouTube του SN: https://www.youtube.com/playlist?list=PL3_NlSfsgtzTCaaIHj1L4o51YdamcsZZt
Στην ιστοσελίδα του SN: https://www.solidaritynow.org/podcasts/
Στο pod.gr: https://www.pod.gr/
Στο Spotify: https://open.spotify.com/show/7tiAXl8oXmWqserVK1Aw7w?fbclid=IwAR3xSj_ih15xpZxzvsM1XpYtWucM-FuVFnThYlODnR53qx4IyuGw

16. O Νομικός Οδηγός της Κάριτας Ελλάς για το πώς λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες για θέματα που αφορούν τους πρόσφυγες και τους αιτούντες άσυλο λόγω των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση την εξάπλωσης της πανδημίας λόγω του κορωνοιού COVID-19 έχει επικαιροποιηθεί: https://caritas.gr/other-news-gr/q-amp-a-odigos-nomikis-katastasis-logo-ektakton/

17. Στην ιστοσελίδα HELP της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, μπορείτε να βρείτε πληροφορίες και σχετικά με το πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης: https://help.unhcr.org/greece/living-in-greece/access-to-cash-assistance/

18. Δημιουργία ενημερωτικών ομάδων Whatsapp (τα προσωπικά δεδομένα είναι κρυμμένα / προστατευμένα) για φιλοξενούμενους σε όλες τις ανοιχτές δομές του DRC. Υπάρχουν κεντρικά άτομα επικοινωνίας, για να διασφαλιστεί η κατάλληλη και στοχευμένη ανταλλαγή μηνυμάτων.

Επίσης: Σας υπενθυμίζουμε ότι η Εθνική Ομάδα Communicating with Communities έχει δημιουργήσει φάκελο με ενημερωτικό υλικό οργανωμένο ανά γλώσσα και διαθέσιμο σε 22 γλώσσες. Το υλικό είναι προσβάσιμο και από ωφελούμενους εδώ.